اطلاعیه های مهم

توجه:این وب سایت صــرفا جهت اطلاع رسانی به هموطنان عزیز طراحی شـده است و از مجموعه سایت های زیر مجموعه خودرو فرســـوده khodrofarsoodeh.com میباشد. کلیه متقاضیان گرامی میتوانند جهت ثبت نام خودرو فرسوده خود  اینجا(www.khodrofarsoodeh.com) را کلیک نمایند.

آزادسازی واردات خودرو،مزایا ومعایب

چهارشنبه , ۵ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۰۷

آذرماه  سال ۱۴۰۰ بود که بودجه سال آینده تقدیم مجلس شد. بودجه‌ ای که در آن خبری از آزادسازی واردات خودروهای خارجی  نبود، اما هنوز هم امید به آزادسازی همچنان برای بازار خودرو باقی است تا شاید دولت سیزدهم نظری بر بازار خودروهای خارجی بی اندازد و قیمت‌ ها نیز به واسطه ورود خودروهای خارجی تعدیل شوند. برخی از فعلان بازار خودرو مزایا و معایب واردات خودروی خارجی را یکسان دیده اما میتوان به چند نمونه از آنها به اختصار اشاره کرد. مزایای آزادسازی واردات خودرو آرام شدن التهابات و تنش های بازار خودرو قدرت انتخاب بالا  و تنوع قیمتی برای گروه‌های مصرف در دسترس قرار گرفتن خودروهای با کیفیت بالاتر و قیمت های مناسب تر کاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی موجود در کشور ایجاد فضای رقابتی به دنبال تعادل در عرضه و تقاضا معایب آزادسازی واردات خودرو ایجاد اختلاف نظر میان واردکنندگان و خودروسازان انحصار قیمت‌گذاری خودروهای خارجی از سوی واردکنندگان آماده نبودن زیرساخت‌های گمرکی برای آزادسازی واردات خودرو و …

سازمان ملی استاندارد، شرایط مجاز برای واردات خودروهای کارکرده را اعلام کرده.

چهارشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ ۱۰:۰۶

اولین شرط ویژه  برای ثبت نام خودروهای وارداتی دست دوم مجاز، این است که خودروی وارداتی که قصد داریم آن را وارد کنیم کارکرد آن حداکثر ۵ سال باشد. یعنی خودروی وارداتی حداکثر باید تولید ۵ سال پیش باشد. نکته که باید به آن توجه کنیم آن است که، خودروی وارداتی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، انگلیس، ژاپن یا کره جنوبی تعلق داشته باشد.. تویوتا، نیسان، سوزوکی، هوندا، لکسوس، میتسوبیشی و مزدا از برندهای ژاپنی ، و هیوندای، کیا و سانگ‌یانگ از برندهای کره‌ای مورد تأیید سازمان ملی استاندارد هستند. برندهای معتبر کشورهای اروپایی و انگلیس هم شامل بنز، بی‌ام‌و، سئات، اشکودا، آئودی، فولکس‌واگن، مینی، اپل، ولوو، فیات، مازراتی، رنو، پژو، مان، اسکانیا و ایویکو می‌شوند. دیگر استاندارد خودروهای وارداتی دست دوم برخورداری از تأییدیه کلی WVAT روی پلاک شناسایی است. همچنین هر دستگاه خودرو می‌بایست گواهی تأیید GCC تأییدکننده کشورهای حوزه خلیج ‌فارس GSO داشته باشد. انطباق با گواهی استاندارد ای‌مارک COC از دیگر شرایط لازم برای ورود خودروهای دست دوم به حساب می‌آید. همچنین هر خودرو علاوه‌بر داشتن گواهی تأییدیه چین یا همان CCC‌ می‌بایست دارای گواهی تأییدیه کشورهای اتحادیه ادامه مطلب …

حذف قیمت های کذایی خودروی فرسوده از آگهی ها

جمعه , ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ ۰۱:۰۶

ر تاریخ بیستم اردیبهشت ماه سال جاری بود که سازمان حمایت  از مصرف کنند گان و تولیدکنندگان در نامه‌ ای به سایت‌ های اینترنتی که از ویژگی درج آگهی برخوردار هستند و در آنها معاملات خودرو  (خرید و فروش خودرو در بازار آزاد) انجام میشود ، دستور داده بود که  به منظور ساماندهی بازار خودرو تا اطلاع ثانوی از درج قیمت خودروها اعم از صفر و کارکرده خودداری کنند. در این نامه تاکید شده بود که قیمت‌ های درج شده ضمن اینکه نباید از سقف قیمت اتحادیه نمایشگاه‌ داران و فروشندگان خودرو تجاوز کند، برای خودرو هایی که قیمت توسط اتحادیه بارگذاری نشده به صورت توافقی و بدون درج در آگهی فروش باشد. با این حال طی ماه‌ های گذشته نه تنها این دستور اجرا نشد بلکه طی چند روز گذشته بنا به شایعاتی مبنی بر  آن که برای شماره گذاری یک خودروی وارداتی لزوما یک خودرو فرسوده  باید اسقاط شود شاهد درج قیمت‌های کذایی و نجومی برای خودروهای فرسوده و از رده خارج بودیم  بودیم؛ تا جایی که برای پیکان و پرایدهای فرسوده  حتی قیمت‌های در حدود ۴۰۰ تا ادامه مطلب …

اغلب مراکز اسقاط خودروهای فرسوده با ۱۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند

سه شنبه , ۱۴ تیر ۱۴۰۱ ۰۱:۰۴

علی رغم وجود قوانین الزام‌آور متعدد در خصوص نحوه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در کشور، در حال حاضر، مراکز اسقاط خودرو روزهای سوت و کوری را پشت سر می‌گذارند‏‎. به طوری که به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط خودروهای فرسوده با وجود ۲۲۰ مرکز، حدود ۷۰ مرکز هیچ فعالیتی ندارند و ۱۵۰ مرکز باقیمانده‏،  با ۲ تا ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند. محمود مشهدی شریف، در گفت‌وگو با ترابران می‌گوید: «از سال ۹۶ که واردات خودروی خارجی ممنوع و عملا موضوع الزام اسقاط خودروهای فرسوده برای شماره‌گذاری خودروهای وارداتی نو منتفی شد، ما سال‌های خوبی را در مراکز اسقاط نگذرانده‌ایم. خوب است بدانید که در گذشته حدود ۷ درصد از ضایعات آهن از اسقاط خودرو تامین می‌شد اما امروزه چون دیگر خودرویی اسقاط نمی‌شود، ضایعات آهن هم تقریبا در مراکز اسقاط وجود ندارد.» او امیدوار است که با تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو و آزاد شدن واردات خودرو، موارد مصرف گواهی اسقاط افزایش یابد، اما در عین حال متذکر می‌شود که مانع جدی فعالیت مراکز اسقاط عدم اشتیاق صاحبان خودروهای فرسوده به تحویل خودروهایشان ادامه مطلب …

شرایط و مدارک ثبت نام خودرو فرسوده مشهد و اسقاط و نوسازی فرسوده خراسان رضوی

یکشنبه , ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۰۹

شرایط و مدارک ثبت نام  خودروهای فرسوده خراسان رضوی در سال۹۶ ثبت نام خودروهای فرسوده مشهد ثبت نام خودرو فرسوده  خراسان رضوی : قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: در جدولی که دولت ابلاغ کرده است برای وانت های بالای یک تن معادل دو گواهی اسقاط، برای کامیونت های بین ۲ تا ۶ تن معادل سه گواهی اسقاط، برای کامیون‌های سبک ۶ تا ۱۰ تن معادل پنج گواهی اسقاط، برای کامیون‌های متوسط ۱۰ تا ۲۶ تن معادل ۱۰ گواهی اسقاط، برای کامیون های سنگین بالای ۲۶ تن معادل ۱۲ گواهی اسقاط و برای کامیون های کشنده نیز معادل ۱۴ گواهی اسقاط پیش بینی کرده است. ۱٫مدل خودرو خودرو های فرسوده سواری مدل ۱۳۶۱ تا ۱۳۸۵ شمسی و معادل میلادی آن و پایینتر مشمول طرح می باشند. خودرو های فرسوده باری (وانت) از مدل ۱۳۶۱ تا ۱۳۸۵ شمسی و معادل میلادی آن و پایینتر مشمول طرح می باشند. خودرو های فرسوده مینی بوس از مدل ۱۳۷۰ شمسی و پایینتر و معادل میلادی آن مشمول طرح می باشند. خودرو های فرسوده کامیون از مدل ۱۳۷۰ شمسی و پایینتر و معادل میلادی آن مشمول ادامه مطلب …

1 2 3